021-26764906 , 26762716شنبه تا پنجشنبه 10 الی 21 -جمعه و روزهای تعطیل 12 الی 20
فواید عقیم سازی حیوانات ماده

بنا بر تحقیقات انجام شده مشخص شده است که شایع ترین تومو در سگ های ماده ، تومور پستان می باشد. مهمترین علت تشکیل این تومورها ترشح هورمون پروژسترون ترشح شده از تخمدان ها می باشد. در گربه ماده شیوع تومورهای سینه از سگ ها کمتر می باشد اما در اکثر موارد این تومورها بدخیم می باشند. به طور کلی ۳۵ تا ۵۰ درصد تومورهای سینه سگ و ۹۰ درصد تومورهای سینه گربه بدخیم بوده و قابلیت تهاجم سریع به ارگان های مختلف بدن را دارند.
شایع ترین محلی که تومور ها می توانند به آن تهاجم داشته باشند ریه می باشد. در این موارد درمان حیوان بسیار مشکل بوده و احتیاج به تجویز داروهای شیمی درمانی مختلف می باشد. به دلیل سختی های فراوانی که طی روند درمانی برای این دسته از حیوانات ایجاد می شود و به دلیل پیش بینی ضعیف پاسخ به درمان تومورهای بدخیم سینه در اکثر موارد راهی به جز مرگ بدون درد و راحت کردن حیوان باقی نمی ماند. بهترین راه پیشگیری کننده از این تومورها که در برخی موارد ممکن استجان حیوان را به خطر بیندازد عقیم کردن حیوان ماده در سن مناسب می باشد. در صورتیکه عمل عقیم کردن حیوان ماده در قبل از اولین دوره پریودی انجام گردد احتمال سرطان کم تر از ۰.۵ درصد و بین اولین و دومین دوره حدود ۸ درصد و بین سومین و چهارمین فحلی به ۲۶ درصد می رسد. سگ هایی که عقیم نشده اند احتمالایجاد سرطان در آن ها ۷ برابر بیشتر از سگ هایی است که عقیم نشده اند.

درمان با قرص های هورمونی نظیر پروژسترون جهت پیشگیری از پریودی شانس ابتلا به تومورهای سینه را بسیار افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های خطرناک پیومتر ( عفونت چرکی رحم ) را چندین برابر می کند.